BMW na targach Intermot w Kolonii zaprezentowało dwa nowe warianty na temat modelu R nineT - Pure i Racer. Obydwa motocykle są nawiązaniem do przeszłości i trzeba przyznać, że projektantom udało się połączyć styl retro z nowoczesnością.
Zacznijmy od BMW R nineT Pure. Jak sama nazwa wskazuje ta wersja ma być po prostu esencją jednośladu. Motocykl pozbawiono nadmiaru elektroniki, zawieszenie nie jest tak zaawansowane jak w zwykłym R nineT, a ręcznie robiony aluminiowy zbiornik paliwa ustąpił miejsca maszynowo wykonywanemu stalowemu odpowiednikowi. To jednak wciąż bardzo ładna maszyna, która przyciąga uwagę. Oczywiście BMW zadbało o możliwość personalizacji pojazdu za pomocą gamy dodatków akcesoryjnych.
Sprawdź też: BMW X2 Concept: zwiastun nowego modelu
BMW R nineT w wersji Pure uwodzi kształtami, ale odmiana Racer jeszcze bardziej rzuca się w oczy. Motocykl wyposażono w oldskulową owiewkę, która kojarzy się z cafe-racerami. Zwykła kierownica została zastąpiona odpowiednikiem typu clip-on, podnóżki przesunięto do tyłu, a siedzisko pasażera przykrywa stylowy zadupek. Przed kierowcą pojawiły się analogowe zegary z małymi wyświetlaczami LCD. Ponadto Racer jako jedyny ze wszystkich R nineT ma ramę pomalowaną na srebrny kolor.
Obydwie wersje BMW R nineT wyposażono w silnik typu boxer o pojemności 1170 cm³ i mocy 110 KM. W obydwu przypadkach zastosowano 5-ramienne felgi aluminiowe, jednak na liście dodatków opcjonalnych widnieją koła szprychowe. ABS jest w standardzie.