Reklama

Peugeot pokazał nową generację 5008

środa 07.09.2016
Peugeot pokazał nową generację 5008 Peugeot 5008/fot. Peugeot

Z minivana zrobił się crossover

Pierwsza generacja Peugeota 5008 pojawiła się siedem lat temu jako spory minivan dla rodziny. Od tamtego czasu konstrukcja ta zdążyła się zestarzeć, dlatego nadszedł czas na następcę. Nowy 5008 od teraz jest crossoverem.

 

Peugeot rezygnuje z posiadania w ofercie typowych minivanów zastępując je crossoverami. Tak było w przypadku modelu 3008, a teraz dotknęło to także 5008. Skąd taki trend u Francuzów? Przede wszystkim jest to spowodowane modą na crossovery, a młodzi rodzice nie chcą już się kojarzyć z nudnym rodzicielstwem i samochodami bez polotu. Dlatego też Peugeot 5008 zdecydowanie przyciąga wzrok, a to za sprawą ciekawego designu. Fakt, z profilu auto przypomina trochę karawan, ale dzięki temu bagażnik ma aż 702 litry pojemności przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń (w wersji 5-osobowej wartość ta rośnie do 780 l). Nadwozie mierzy 4,63 m długości, a rozstaw osi wynosi 2,84 m co pozytywnie przekłada się na ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej.

 

 

Pomimo zmiany rodzaju nadwozia wnętrze nowego Peugeota 5008 wciąż jest przyjazne rodzinie. Dzięki układowi siedzeń 2+3+2 w aucie jednocześnie może zasiadać 7 pasażerów, tylne fotele są niezależne i regulowane, zaś trzeci rząd chowa się w podłodze lub można go wyjąć. W kabinie pasażerskiej znalazło się aż 38 schowków, dzięki czemu utrzymanie porządku i znalezienie miejsca dla wszystkich przedmiotów nie powinno być problemem. Na pokładzie znalazł się szereg nowoczesnych bajerów, takich jak m.in. aktywny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu, zestaw kamer rejestrujących obraz do 360 stopni oraz system ostrzegający przed kolizją. Na desce rozdzielczej zagościł ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali, zaś przed kierowcą umieszczono wyświetlacz i-Cockpit o przekątnej 12,3 cala.

 

Sprawdź też: Lew podróżnik: test Peugeota 2008

 

Peugeot 5008/fot. Peugeot

 

Gama jednostek napędowych składa się z dwóch turbodoładowanych silników benzynowych oraz czterech motorów wysokoprężnych. Rodzinę "benzyniaków" reprezentują 1.2 l PureTech (130 KM) i 1.6 l PureTech (165 KM). Klienci zdecydowani na "ropniaka" mogą wybrać turbodiesla 1.6 l BlueHDi (100 KM lub 120 KM) albo jego większego kuzyna, czyli 2-litrowe BlueHDi (150 KM lub 180 KM). Motory mogą być zespolone z 5- i 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub 6-stopniową skrzynią automatyczną. Napęd jest przekazywany tylko na przednią oś, jednak nowy Peugeot 5008 został wyposażony w system Grip Control znany z m.in. modelu 2008, który pomaga kierowcy pokonać przeszkody poza asfaltem.

Łukasz Kuźmiuk

Zobacz całą galerię

Peugeot pokazał nową generację 5008

Peugeot 5008/fot. Peugeot następne

1/15

Reklama

Polecane wideo

Podobne artykuły

Zobacz również

Polecamy

Komentarze

Dodaj komentarz
Reklama

Najnowsze

Musisz przeczytać

Reklama