Pierwsza jazda: nowe Suzuki SX-4 S-CROSS

Nowe silniki, bogate wyposażenie i niższa cena-tak najkrócej można scharakteryzować odświeżonego crossovera Suzuki.
Pierwsza jazda:  nowe Suzuki SX-4 S-CROSS
26.07.2016
Michał Trocki

SX4 S-Cross to największy, flagowy model japońskiego producenta dostępny na Polskim rynku. Pierwsza generacja tego auta zadebiutowała w 2013 roku i właśnie nadszedł czas na zaprezentowanie odświeżonej wersji. Choć przedstawiciele koncernu przyznają, że mamy do czynienia jedynie z face liftingiem, to patrząc na auto trudno oprzeć się wrażeniu, że to jego kolejna generacja.

 

 

Samochód narysowano od nowa-teraz jest o wiele bardziej nowoczesny i agresywny. Zmiany szczególnie widać w przedniej części auta. Nowy „grill”, całkowicie przeprojektowany zderzak i przednie lampy sprawiają, że mamy wrażenie obcowania z pojazdem premium.

 

Wewnątrz również sporo zmian. Jazda S-Crossem przywraca wiarę w umiejętności i wyczucie stylu japońskich designerów. U konkurencji z segmentu jest znacznie gorzej-tam najwyraźniej ktoś projektował wnętrze z zamkniętymi oczami. W S-Crossie ciemne plastiki oraz imitujące aluminium elementy są estetyczne i co najważniejsze nie wyglądają na tanie. 

 

 

Suzuki postanowiło podbić serca klientów wyposażeniem i dlatego, już w podstawowej wersji, dostaniemy aż 7 poduszek, manualna klimatyzację, tempomat czy system Hill Hold Control ułatwiający ruszenie podczas postoju na wzniesieniu. W bogatszej wersji znajdziemy między innymi reflektory w technologii LED oraz stację multimedialną połączoną z kamera cofania.

 

Spore zmiany zaszły również pod maską. Wolnossącą benzynę (słabo nadającą się do tego auta) oraz diesla (kupowanego przez Suzuki u konkurencji) zastąpiły dwie, turbodoładowane jednostki benzynowe. Mniejsza, o pojemności 1 litra, generuje 112 KM i jest dostępna z napędem na przód lub 4x4. Większe 1.4 wytwarza  140 KM i możemy kupić je tylko w wersji z napędem na obie osie.

 

Ceny? Tu również zaskoczenie-są niższe niż starszego modelu. Średnio o około 5000 złotych. I tak podstawowa wersja z mniejszym silnikiem, manualna skrzynią i napędem 2WD kosztuje 66 900 PLN. Najdrożej, prawie 107 000,  zapłacimy za samochód z silnikiem 1.4, automatyczną skrzynią biegów, napędem ALLGRIP oraz wszystkimi dostępnymi bajerami.

 

 

Suzuki prowadzi się pewnie i nawet mniejszy silnik pozwala na sprawne podróżowanie. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności a układ kierowniczy pozwala precyzyjnie obierać kierunek jazdy. Kilkadziesiąt kilometrów pokonanych nowym SX4 S-Cross pozwala stwierdzić, że to ciekawa alternatywa i auto, które warto wziąć pod uwagę planując zakup samochodu segmentu B.

 

Już w dniach 4-24 sierpnia Suzuki zaprezentuje klientom nowego SX4 S-CROSS podczas zamkniętych pokazów w salonach marki w całej Polsce. Najnowszy model będzie dostępny do pierwszych jazd testowych, a klienci biorący udział w prezentacji otrzymają specjalne warunki kupna samochodu. Więcej informacji znajduje się na stronie nowyscross.suzuki.pl.

Polecane wideo

Pierwsza jazda: nowe Suzuki SX-4 S-CROSS
Pierwsza jazda:  nowe Suzuki SX-4 S-CROSS - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie