Teraz czas na TSI!

Nowoczesne silniki benzynowe? Tylko TSI.
Teraz czas na TSI!
Skoda z TSI/fot. Skoda
06.06.2016
Łukasz Kuźmiuk

Czeski koncern stawia na TSI. Na drogach całego świata jeżdżą już ponad dwa miliony samochodów z takimi silnikami, które są stale udoskonalane i modernizowane. W tym roku
Skoda planuje premierę całkiem nowej jednostki napędowej do Octavii – przełomowego trzycylindrowego TSI drugiej generacji o pojemności zaledwie 1 litra.

 

 

To kolejny krok do całkiem niedalekiej przyszłości, gdy zacznie obowiązywać norma czystości spalin Eu7. Dlaczego? Bo TSI ze względu na swoją konstrukcję sprzyjającą lepszej wydajności są bardziej oszczędne i emitują do atmosfery mniej szkodliwych substancji. Odpowiednie połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbosprężarki daje nie tylko precyzyjne dawkowanie paliwa dopasowane do potrzeb. Dzięki doładowaniu energia spalin jest też wykorzystywana do poprawy wydajności i osiągów. Silnika TSI nie trzeba wkręcać na wysokie obroty. Pomijając fakt, że moment obrotowy jest wysoki, to jeszcze jest on dostępny szybko i w szerokim zakresie obrotów. Samochód z takim silnikiem przyspiesza płynnie już od ok. 1500 obr./min, co poprawia znacząco komfort jazdy: w kabinie jest cicho, a biegi zmienia się rzadziej.

 

Sprawdź też: Octavia ma 20 lat

 

To nie koniec zalet! Silniki TSI są lekkie (niska masa wprost przekłada się na niskie zużycie benzyny), nawet na mrozie szybko uzyskują temperaturę pracy i w kabinie robi się cieplej szybciej niż w dieslach, a w dodatku same informują użytkownika o konieczności wykonania przeglądu lub wymiany oleju. Dowiedz się więcej o TSI na www.poznaj-tsi.pl.

Polecane wideo

Teraz czas na TSI!
Teraz czas na TSI! - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie