Ekologiczny SUV - czyli nadchodzi Toyota RAV 4 Hybrid

Ponad dwie dekady temu Toyota tworząc model RAV 4 (Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive) stworzyła segment kompaktowych SUV-ów. Na najbliższych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, Toyota zaprezentuje model RAV 4 Hybrid.
Ekologiczny SUV -  czyli nadchodzi Toyota RAV 4 Hybrid
17.09.2015

W nowej odsłonie RAV 4 Hybrid, Toyota wykorzystała doświadczenia  w dziedzinie budowy kompaktowych SUV-ów, zebrane w ciągu 20 lat ewolucji RAV4. Tym razem połączyła je z najnowocześniejszym napędem hybrydowym. Największym atutem nowego RAV 4 jest jego hybrydowy napęd RAV4 wyposażony w pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 litra, oraz potężny silnik elektryczny i generator. Pod tylnymi siedzeniami umieszczono akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach, sterownik i rozdzielacz mocy. W wersji AWD napęd na wszystkie koła (E-Four)  przekazywany jest z umieszczonego z tyłu silnika elektrycznego, co pozwala uniknąć dodatkowej masy, kosztów i złożoności, która wiązałaby się z przekazywaniem napędu na tylną oś za pośrednictwem wału.

 

 

Nowy RAV4 Hybrid generuje 197 KM (145 kW), charakteryzując się przy tym niskim zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Podwójny napęd pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Emisja CO2 wynosi jedynie 115 g/km* i spełnia najnowszą normę Euro 6. Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości w pełni hybrydowego napędu, w tym jazdę na samym silniku elektrycznym. Nowego RAV 4 można wybrać także z silnikami konwencjonalnymi. Od roku 2016 będzie dostępny także z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0 o mocy 143 KM (105 kW) i wysokim momentem obrotowym 320 Nm. Auto z tym silnikiem emituje tylko 123 g/km CO2. Udoskonalony silnik benzynowy 2.0 jest dostępny z manualną lub bezstopniową skrzynią biegów. Jednostka o 152 KM (112 kW) i momencie obrotowym 195 Nm emituje 149 g/km*.

 

 

Nowy RAV4 Hybrid prezentuje dynamiczną stylistykę i przestronne wnętrze wykonane z dobrej jakości materiałów. W nowym RAV4 zastosowano szereg rozwiązań zwiększających komfort jazdy i poprawiających reakcję na polecenia kierowcy bez pogarszania stabilności i sterowności. Zwiększona sztywność konstrukcji podwozia i nadwozia poprawia stabilność pojazdu, a także zwiększa tłumienie drgań, korzystnie wpływając na komfort jazdy. Zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny śrubowe obu osi zapewniają bardziej płynną i komfortową pracę zawieszenia oraz lepszą stabilność kierunkową. Auto zyskało także dodatkowe wytłumienia kabiny. wyposażony jest w system Toyota Safety Sense, wykorzystujący kamerę i czuły radar pracujący w zakresie fal milimetrowych.

 

 

Dostępny jest także system zapobiegania kolizjom PCS (Pre-Collision System) z mechanizmem wykrywania pieszych, układem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu LDA (Lane Departure Alert). Aktywny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), automatyczne światła drogowe AHB (Automatic High Beam) oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) także wchodzą w skład systemu Toyota Safety Sense.  W ubiegłym 2014 roku sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty w Europie sięgnęła liczby 178 041 aut, o 13% więcej niż w poprzednich latach. Dzięki nowej RAV 4 Hybrid miłośnicy SUV-ów będą mogli kupić auto z pełnym napędem hybrydowym.

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie