Zmiany stylistyczne są zgodne z mniejszym bratem. To co najbardziej rzuca się w oczy, to pełna druga para drzwi dla drugiego rzędu siedzeń, oraz większe wrota bagażnika. Teraz zachodzą na boki nadwozia, a tylne lampy ze słupków przewędrowały na poszycie drzwi. Mini staje się również Maxi, w stosunku do poprzednika Clubman urósł o 260 mm (długość), 161 mm (szerokość) i o 24 mm (wysokość).
Do wyboru dostaniemy trzy jednostki napędowe. Turbodoładowane benzyniaki 1,5 i 2,0 odpowiednio o trzech i czterech cylindrach oraz 136 i 192KM i wysokoprężne 2,0 o mocy 150 KM. Napęd na przednie koła będzie przekazywany przez 6 biegową skrzynkę manualną lub automatyczne Steptronic o 6 lub 8 przełożeniach.
Wóz otrzyma również bogatą paletę wyposażenia dodatkowego. Od systemów wspomagania jazdy, przez wyświetlacz przezierny, na diodowych reflektorach kończąc. Opórcz tego, tradycyjne dla Mini oferowana jest szeroka paleta materiałów wykończeniowych, dzięki czemu można mocno zindywidualizować wygląd swojego Clubmana.