Potężny jak... Lexus RC

Swoim najnowszym modelem Lexus dołączył do elitarnego klubu producentów aut klasy GT. Nowy RC F przyciąga uwagę agresywną, lecz proporcjonalną sylwetką, jakiej nie powstydziłoby się żadne z klasycznych aut GT.
Potężny jak... Lexus RC
Zdjęcie: Lexus
16.10.2014
Sławek Jaroszyński
Potężny wlot powietrza i futurystyczne przednie światła przypominają filmowego Transformersa. Pod maską RC F-a drzemie aż 477 KM, generowanych przez pięciolitrową, widlastą ósemkę. Moment obrotowy (wynoszący 530 Nm) przenosi ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift). Skrzynia może pracować w trzech trybach: Standard, Slalom, Track. Aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torque Vectoring Differential) zapewnia stabilne prowadzenie przy dużych prędkościach na zakrętach.

zdjęcie: Lexus

RC F ma tylny napęd (RWD) i to rozwiązanie doceni wielu entuzjastów sportowej jazdy. Maszyna rozpędza się do "setki" w 4,5 s, a jej maksymalna prędkość wynosi aż 270 km/h! Chapeaux bas! Przy pięciu litrach pojemności i "taakich" osiągach spalanie 10,8 l/100 km w cyklu mieszanym (deklaracja producenta) również zasługuje na uznanie. Rozsądny apetyt zapewniają dwa cykle pracy silnika Lexusa. Podczas spokojnej, ekonomicznej jazdy silnik pracuje w cyklu Atkinsona. Jednak gdy tylko zwiększymy obroty, silnik błyskawicznie zaczyna pracować w cyklu Otto generując pełną moc. (zainteresowanych szczegółami technicznymi obu cykli odsyłamy do Wikipedii).

zdjęcie: Lexus

Konstruktorzy nie zapomnieli też o hamulcach. Auto zatrzymują solidne hamulce Brembo (średnica tarcz: przód 380 mm, tył 345 mm). Lexusa wyposażono również w elektryczny tylny spojler. Wysuwa się samoczynnie, gdy auto przekracza 80 km/h, a chowa się – gdy Lexus zwalnia poniżej 40 km/h. Takie rozwiązanie zapewnia mniejsze zużycie paliwa podczas jazdy z mniejszymi prędkościami. 

zdjęcie: Lexus

Niestety zaawansowana technika i przyjemność z jazdy kosztuje. Za podstawową wersję Elegance w polskim salonie zapłacimy 383 400 zł.
Producent oferuje także wersję "odchudzoną" - RC F Carbon waży o 9,5 kg mniej niż standardowy model. Spadek masy osiągnięto wyposażając Lexusa w dach, maskę silnika i aktywny spojler wykonane z włókien węglowych. Niestety wraz ze spadkiem wagi rośnie... cena. Wersja Carbon kosztuje 451 700 zł.   

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie