Ewidentnie czuć, że Polacy bardzo chcą mieć znów własną markę samochodów. Projekt New Warsaw, nowy Polonez, Arrinera i Syrenka z Kutna - te wszystkie pojazdy w mniejszym lub większym stopniu są przygotowywane do produkcji. Do wymienionych modeli dołączy również Varsovia.
Polska limuzyna została zaprojektowana przez podwarszawskie studio projektowe Kadler i w założeniu prezentuje nowy poziom designu i luksusu. Jednak moim zdaniem stylistyka pojazdu jest bardzo dyskusyjna i nie wiem czemu, ale od razu kojarzy mi się z Chinami. Według pomysłodawców projektu prezentowany koncept jest zapowiedzią produkcyjnej wersji pojazdu o ściśle limitowanej ilości egzemplarzy. Głównym symbolem auta została piękna Sawa, legendarna syrena widniejąca w herbie stolicy Polski - znalazła ona swoje odbicie w statuetce na masce pojazdu, a łuski z jej ogona widoczne są w postaci charakterystycznych przetłoczeń zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu.
Kabina pasażerska Varsovii ma oferować o wiele więcej możliwości niż samochody dostępne na rynku. Ponadto wnętrze auta będzie stanowić połączenie luksusu z najnowszymi zdobyczami technologicznymi. Co ciekawe, projekt zakłada pozbycie się fotela przedniego pasażera, dzięki czemu osoba zasiadająca po prawej strony kanapy, czyli najważniejsza, mogłaby dysponować olbrzymią przestrzenią i wygodą. Ciekawostką są dwa 19-calowe ekrany, które wysuwałyby się znad głów podróżnych zasiadających z tyłu, a po złożeniu stanowiłyby część panoramicznego dachu. Systemem multimedialnym sterowałoby się za pomocą tabletu i myszki. Na pokładzie znalazłby się także system łączności internetowej. Twórcy Varsovii mają również w planach stworzenie rewolucyjnego systemy, który za pomocą czujników będzie dostosowywał auto do nastroju właściciela. O lepsze samopoczucie pasażerów mają zadbać m.in. fotele składające się z 9 regulowanych elementów, wyposażone w funkcję masażu, ogrzewania i chłodzenia. Materiały zastosowane do wykończenia kabiny pasażerskiej będą w 100% naturalne i najwyższej jakości.
Sprawdź też: Twórcy Nowego Poloneza budują model w skali 1:1. Wiemy jak będzie wyglądał
Według założeń Varsovia będzie wyposażona w hybrydowy układ napędowy, składający się z silników elektrycznych i jednostki spalinowej, pełniącej funkcję range extendera. Dzięki takiemu rozwiązaniu łączny zasięg limuzyny ma wynosić około 850 km. Przewidywana masa pojazdu to nieco ponad 2 tony. Przyspieszenie 0-100 km/h ma zajmować mniej niż 5 s, a prędkość maksymalna samochodu będzie przekraczać 200 km/h.
Firma zaprezentuje pełnowymiarowy prototyp pojazdu podczas jednej ze światowych wystaw motoryzacyjnych. W przypadku pozytywnego odbioru przez potencjalnych odbiorców, planowana małoseryjna produkcja rozpocznie się po 2018 roku i wyniesie maksymalnie 50 sztuk rocznie.