BMW prawie jak Messerschmitt 109 – JA CHCĘ GO MIEĆ!

Lubię takie samochody – z pomysłem.
BMW prawie jak Messerschmitt 109 – JA CHCĘ GO MIEĆ!
zdjęcie: www.facebook.com/E24-B-Wehr-Project
20.06.2016
Rafał Jemielita

Znalazłem ten samochód na facebooku i muszę go wam pokazać. BMW E24 B-Wehr powstał z przypadku. Jego właściciel tak opisuje początki: –Samochód został kupiony wiosną 2013 roku jako klasyk w całkiem nie najgorszym (a tak przynajmniej wyglądało) stanie, ale już jesienią następnego roku... silnik odmówił posłuszeństwa. Przy okazji szukania przyczyny zabrałem się za delikatną rozbiórkę i szukanie "dziury w całym". Niestety okazało się, że tych "dziur" jest całkiem sporo i wtedy zadałem sobie pytanie czy zdecydować się na kilkuletni, bardzo kosztowny proces odrestaurowywania, czy robimy raczej coś dziwnego/innego (co gdzieś tam wcześniej mi po głowie chodziło).

zdjęcie: www.facebook.com/E24-B-Wehr-Project

Kiedy jeszcze okazało się, że jest możliwość zdobycia foteli i elementów kokpitu z samolotu, decyzja została podjęta. Niestety plany zamontowania silnika V8 zostały odłożone z powodu trudności ze zdobyciem właściwej jednostki i wybór padł na coś, co było najłatwiej dostępne (dokładniej znajdowało się w przeznaczonym do rozbiórki BMW E36, które było wcześniej używane do amatorskiego driftu i stało w zakładzie Radical Performance) – 6-cylindrowy m50b25. Praktycznie wszystkie prace związane z wyglądem auta zostały wykonane własnoręcznie, a za mechaniczną stronę odpowiada wspomniany Radical Performance.

zdjęcie: www.facebook.com/E24-B-Wehr-Project

 

Mnóstwo roboty, czyli czym odróżnia się B-Wehr Project?

Lista zmian zewnętrznych obejmuje lakier mat z palety NATO, poszerzenie karoserii (tył 9 cm, przód 7 cm), obniżenie auta o ok. 12 cm, użycie kół tzw. szeroka stal (przód 17' 10.5j, tył 17' 13j). Dodano tzw. dokładkę z przodu (Z BMW E28 – replika BBS), a wydech przeniesiono na bok przed tylną oś. Auto zostało oklejone na wzór myśliwca Messerschmitt BF 109, co nadało mu wyjątkowo agresywny  i zarazem awangardowy wygląd. Zmiany wewnątrz?  Fotele zastąpiono "kubłami" z odrzutowej Iskry. Z samolotu pochodzą też przełączniki, a deska rozdzielcza i wnętrze własnego projektu zostało wykrępowane z blachy. Silnik? To już napisałem – SWAP z jednostki m30b32 (197hp) na m50b25 (192hp). Doszedł też wydech przelotowy i poprawiony dolot.  

To nie jest koniec prac! Właściciel zapowiada, że z zewnątrz w najbliższym czasie zmieni się oklejenie (ten sam wzór ale z matowej folii i bez białych elementów) - będzie znacznie mroczniej.

zdjęcie: www.facebook.com/E24-B-Wehr-Project


Komu się podoba, niech postawi lajka!:)

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie